=Гимназия города
Лабытнанги
Урок по английскому языку
для 6а класса
(углубленное изучение)
По теме:
"Early
Invasions of Britain?
(Ранние завоевания Британии)
учитель
английского языка
Бредихина Т.А.
г. Лабытнанги
2018 г.
Тема урока: Early Invasions
Задачи урока
Практические:
- закрепить лексический материал по теме
"Ранние завоевания Великобритании";
- продолжить формировать навыки аудирования на
уровне текста.
Образовательные:
- продолжить развитие навыков монологической
речи;
- сформировать лексические навыки чтения и
говорения.
Развивающие:
- способствовать развитию интеллектуальной,
эмоциональной, мотивационной сферы личности учащегося;
- развивать познавательную активность
учащихся.
Воспитательные:
- формирование навыков и умений
интеллектуального труда (поиск информационных источников, навыков
самостоятельной и групповой форм работы).
- воспитание уважительного отношения к другой
культуре, более глубокое осознание своей культуры через контекст культуры
англоязычных стран.
Оснащение урока:
1)
учебник_
Английский язык:учеб. Для VI кл. шк.
С углубл. Изучен. Англ.яз., лицеев и гимназий/ О.В. Афанасьева, И.В. Михеева. -
М.: Просвещение, 2017;
2)
учебное пособие “In Britain”;
3)
аудиоприложение к учебному пособию “In Britain”;
4)
компьютер, мультимедиа проектор;
Иллюстративный материал: географическая карта Европы, мультимедийная презентация, раздаточный
материал, карточки, записи на доске, наглядные пособия.
Ход урока:
I.
Организационный момент. Фонетическая
зарядка.
a) Сообщение темы, целей урока. Мотивация обучающихся к дальнейшей работе
по теме.
T.:Today we
are going to finish with you discussing our theme “Early Invasions of Britain”.
I invite you on a very interesting excursion to the Museum of British
History. All of you will be guides and give the information on our theme.
b) Фонетическая зарядка. T.: Britain was invaded by many
different people in early times, and it wasn’t peaceful at all. And people who
lived there originally were against it. In connection with this I’d like to
start our lesson with words written by R. Kipling, a famous British poet and
writer.(работа со стихотворением)
We
are the Little Folk – we!
Too
little to love or to hate.
Leave
us alone and you’ll see
How
we can drag down the State.
II.
Основная часть урока.
a)
T.: You remember that the British Isles were invaded several
times. Let’s recollect the chronology of these invasions. Who was the 1st? the 2nd? The 3d? And so on.
Учащийся
выходит к доске и выстраивает хронологию завоеваний Британских Островов.
The Celts
|
The Romans
|
The Saxons, Jutes and Angles
|
The Vikings
|
The Normans
|
T.: So Britain was invaded 5
times.
b) работа с 5 текстами в учебном пособии и информацией в мультимедиа
презентации. (приложение №1)
Учащиеся слушают
поочередно пять текстов, знакомятся с содержанием презентации, затем выполняют
поочередно упражнения к тексту, затем один из учащихся передает основную
информацию о каждом завоевателе.
T.:
Let’s pass to the work with our texts.
1. Listen to the text1
(2,3,4,5)
2.1 T.: Answer my
questions (Text “The Celts”)
- who invaded Britain in 43 AD?
- where did the Celts settle?
- what were they famous for?
2.2 T.: Correct me.(Text “The Romans”)
- The Romans invaded Britain between 6-7 century BC.
- The Romans set up their capital
in Chester.
- The Roman invasion was
absolutely peaceful.
- Fine villas were built for
Roman Aristocrates.
- The Roman legions never left Britain.
2.3 T.: Agree or disagree
with me.(Text “The Saxons, Jutes and Angles”)
- Germanic tribes began invading England
in 350AD.
- The Saxons gave England
its name.
- Celtic languages are still
spoken in parts of Wales, Ireland and Scotland.
- As Christianity spread, no
churches and monasteries were built in Britain.
2.4 T.:Answer my questions
(Texts “The Vikings”, “ The Normans”)
- When did the Vikings start to
invade Britain?
- Where did they come from?
- What were they famous for?
- Who became the king of England?
- Why did the castles appear all
over england?
- Was England ever been invaded
since 1066?
c) Заполнение
таблицы. T.:When and where did the Celts, the Vikings, the Angles, the
Romans and the Normans come from? Match the invader, the date
and the country.
Учащиеся работают в
парах и заполняют таблицу по каждому завоевателю, затем проверяют правильность
ее заполнения по слайду презентации.
Who?
|
When?
|
Where from?
|
The Celts
|
6-3 century BC
|
Central Europe
|
The Romans
|
43 AD
|
Italy
|
The Saxons, Jutes and Angles
|
350 AD
|
Germany, Holland, Denmark
|
The Vikings
|
750 AD
|
Scandinavia
|
The Normans
|
1066
|
Northern France
|
d) Срезовая работа.
T.: Now you’ll write down a short test. (Приложение №2)
III.
Подведение итогов. Дача домашнего задания.
T.: You know that the influence
of such invasions on people and their culture was great, and the languages of
invaders had a great effect on English. Look at the screen, here you can see
examples of such effect, words of different origin: germanic, norman-french,
anglo-saxon.
Germanic origin
Shoe, clothes, earth, sun, moon,
water, house, friend, day
Norman-French
Judge, army, power, nation,
crown, court
animal
|
meat
|
Anglo-Saxon
|
Modern English
|
French
|
Modern English
|
pigga
|
pig
|
porc
|
pork
|
cu
|
cow
|
boeuf
|
beef
|
scep
|
sheep
|
mouton
|
mutton
|
T.: And
nowadays English is a mixture of many languages form different
countries. Let’s go to the map and mark the original countries of these
invaders. Учащиеся по очереди выходят к доске и стрелочками
выделяют страны-завоеватели.
T.: Our excursion is coming to
the end. I’d like to thank all of you for a god work. Your home task will be to
find more information about the invasions of the British Isles? Prepare a
report about one of the invaders. Besides, find the examples of English words
which are alike or similar with French ones, so has Norman-French origin,
because the influence on English other languages is the theme of our next
lesson.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.