Инфоурок Английский язык Другие методич. материалыРазработка открытого урока по английскому языку на тему: "Fruit" (1 класс)

Разработка открытого урока по английскому языку на тему: "Fruit" (1 класс)

Скачать материал

LESSON: Fruits

School: № 30

 

Date: 18.01.17

Teacher name: Kapbarova A.K.

CLASS: 1 V, E

Number present:

absent:

 

Learning objectives(s)

that this lesson is

contributing to

 

1.L1, 1.L2, 1.L.3, 1.S1, 1.S3,1.UE3, 1.UE4, 1.R1

Lesson objectives

All learners will be able to: name the fruit and vegetables

Most learners will be able to: use determiners this/ that and article a/an, make a plural form of the words

Some learners will be able to: say what fruit he/she likes or doesn’t like

 

Previous learning

 

Food

Plan

 

Planned

timings

 

Planned activities (replace the notes below with your

planned activities)

 

Resources

 

 

 

Start

10 min

Org. moment:

·       Greeting song: Hello. How are you?(Pupils sing the Hello song)

·       checking absent pupils

Revision of the last task:

·       Pupils sing the Alphabet song

·       Dividing into two groups by choosing the cards: What colour do you like? Red or green? (2 teams: red apples and green apples)

·       Ask pupils to show the letters. Teacher names the letter, pupils show it.

·       Make words with cards: PET, TOY, DOG, CAT. The team who first show the word is taken a sticker.

·       Pictures of the words from the previous lesson, give pupils to look at them, then ask them to close their eyes and tell you which food item is missing

Speak up

 

 

Cards

 

 

 

 

stickers

 

alphabet cards

 

 

 

 

Pictures of food

 Middle

30 min

Introduction of new theme

·      Presentation of new words (apples, onions, carrots, pears and tomatoes). Put up the flashcards and say corresponding words, pupils repeat: in chorus and individually

·       Play the CD, pupils listen, point to the pictures and repeat the words

Main activity:

·      The Game “Fruit, vegetable or food”. Pupils should take a picture and say what it is, put it on the right column.  (It’s an apple. It’s fruit. It’s cheese. It’s food. It’s a tomato. It’s vegetable. )

·      Pupils from each team come to the board and choose a picture, others ask questions to guess the word (Is it red? Is it a fruit? Is it a vegetable? Is it a banana?) The team takes the picture and put it in their basket

·      Ask pupils: What’s in your basket? Pupils answer.

·      Sing the What’s in your basket? song. Play the CD, pupils listen to the song and sing

·      Ex.7 p.63 Pupil’s book: Listen and read. Set the scene by asking questions about what they can see in the pictures?  What’s in Liam’s basket? What’s in Lily’s basket?

·      Play the CD, pupils listen and follow.

·      Warm up: Clap your hands. Everybody stand up , sing and dance.

Smart board/ computer

 

 

 

CD 2 track 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

CD 2 track 5

 

 

CD2 track 6

End

5 min

The game: Magic tree. Pupils should draw the food, fruit or vegetables on the stickers, name them and put on the tree.

Activity Book Ex.2 p.53: Join the dots. Then read and colour.

Reflection

Giving assessment and feedback

What have I learned today? What can I do?

Additional information

Differentiation – how do you

plan to give more support?

How do you plan to challenge

the more able learners?

Individual task

Assessment – how are you

planning to check learners’

learning?

formative

Cross-curricular links

Health and safety check

ICT links

Values links

Maths, Art

Reflection

Were the lesson objectives/learning

objectives realistic?

 

What did the

learners learn

today?

 

What was the

learning

atmosphere like?

 

Did my planned

differentiation work

well?

 

Did I stick to

timings? What

changes did I make

from my plan and

why?

 

Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1

2

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1

2

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

 

ОСШ 30 имени Ораза Жандосова

 

 

 

 

 

Разработка

открытого урока

по английскому языку

 на тему «Fruit»

 1 «В» класс

 

 

Подготовила: Капбарова А.К.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2016-2017 уч.год

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Разработка открытого урока по английскому языку на тему: "Fruit" (1 класс)"

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 2 месяца

Шеф-повар

Получите профессию

Секретарь-администратор

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 663 403 материала в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 14.01.2020 167
    • DOCX 1 мбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Ушакова Татьяна Петровна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Ушакова Татьяна Петровна
    Ушакова Татьяна Петровна
    • На сайте: 3 года и 4 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 71223
    • Всего материалов: 227

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Технолог-калькулятор общественного питания

Технолог-калькулятор общественного питания

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс повышения квалификации

Специфика преподавания английского языка с учетом требований ФГОС

72 ч. — 180 ч.

от 2200 руб. от 1100 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 395 человек из 74 регионов
  • Этот курс уже прошли 3 460 человек

Курс профессиональной переподготовки

Педагогическая деятельность по проектированию и реализации образовательного процесса в общеобразовательных организациях (английский язык)

Учитель английского языка

300 ч. — 1200 ч.

от 7900 руб. от 3650 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 32 человека из 17 регионов
  • Этот курс уже прошли 18 человек

Курс повышения квалификации

Психологические методы развития навыков эффективного общения и чтения на английском языке у младших школьников

36 ч. — 144 ч.

от 1700 руб. от 850 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 180 человек из 47 регионов
  • Этот курс уже прошли 813 человек

Мини-курс

Современные тренды в физкультуре и спорте: организация обучения и методика тренировок

2 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Психология личности

5 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 36 человек из 23 регионов

Мини-курс

Рациональность и творчество в педагогике

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе