Инфоурок Английский язык Другие методич. материалыПоурочное планирование "people and environment"

Поурочное планирование "people and environment"

Скачать материал

Тема: People and Environment

Цели урока

·       Обучающие: 
– активизация изученных лексического материала по теме: “Окружающая среда” в новых ситуациях общения;
– практика в восприятии речи на слух с опорой на текст и картинки;
– тренировка навыков и умений чтения, аудирования,  говорения на основе прочитанного и услышанного.

·       Развивающие:
– развитие коммуникативной культуры и социально-культурной образованности обучающихся, позволяющей выражать свое мнение по затронутой проблеме;
– развитие интереса к предмету.

·       Воспитывающие:
– знаний реалий страны изучаемого языка;
– умение вести беседу, слушать и быть услышанным.

Оборудование:

1.   Компьютер.

2.   Мультимедиапроектор.

3.   Магнитофон, диск.

4.   Раздаточный материал.

5.   Карточки с текстом для заполнения пропущенного материала.

Ход урока

1.       Организационный момент

Good-morning boys and girls. I'm very glad to see you. Sit down, please.

Who is on duty today?

2.                 Фонетическая зарядка

At first let's train your Mr Tongue. Listen to me. (раздаточный материал)

    Peter Piper picked a peck of pickled peppers.
    A peck of pickled peppers Peter Piper picked.
    If Peter Piper picked a peck of pickled peppers,
    Where is a peck of pickled peppers Peter Piper picked?

(фронтальная и индивидуальная работа) Very nice. Thank you.

3. Введение в тему (слайд 1)

Now look at the picture. What will we speak about?

- Yes, today we are going to speak about nature and the topic of our lesson is people and environment. (слайд 2)  What should we do at this lesson?

(обучающиеся называют цели и задачи урока)

Revise the words.

Speak about nature, animals, fish, trees.

Discuss some problems and find the solution.

4. Беседа

You know how beautiful the nature is. But not everything is OK with the environment nowadays. People have spent thousands of years trying to survive. Now we have discovered that our nature is in danger and people are guilty in it. (слайд 3)

What is the most serious ecological problem in our world? (слайд 4)

 Pollution.  And what is “pollution”? How do you understand this word?

(ответы детей) Now let's revise the word about it.

5.     Повторение ЛЕ (слайд 5)

(раздаточный материал)

1.     Match  the words

1.     Toxic

 

A.   species

2.     Factory

 

B.    Fumes

3.     Acid

 

C.    Pollution

4.     Natural

 

D.   Power

5.     Soil

 

E.    Habitats

6.     Plant

 

F.     Waste

7.     Solar

 

G.   rain

 

2. Fill in the words from  Ex. 1 (слайд 6)

1.  ……………. is very harmful to the environment.

2.     A lot of  ………………is dumped into this river.

3.     Chemicals cause ………………..

4.     …………………..is environmentally friendly.

5.     Many ……………………are in danger of dying out.

6.     Forests fires cause  many animals to lose their …………………

 

6.   Говорение (просмотр ролика о загрязнении окружающей среды)

Now I want to show you the video about pollution. What can you say about it? (5-6 мин.)

It is water pollution.

Fish can't live there. Nothing can live there.

Water is polluted.  It is very dirty.

Birds are dying. Animals are becoming endangered.  It is very awful!!!!!!!!!

What else types of pollution do you know?  (слайд 7)

Water, soil, air, noise and nuclear pollution. (слайд 8)

7.   Аудирование  (слайд 9)

Now I'll give you the text. Write down  your name. Your task is  listen to the text and fill in the missing words. Write the head of the text.

_____________________________

Тhe problem starts here. Cars burn petrol, factories and power stations burn coal and emit 1)………………………. So, the air that we breathe becomes polluted. This pollution is gathered in clouds and with the oxygen and water in the atmosphere it becomes 2)………... The winds carry the polluted clouds across long distances far away.  When it rains, this pollution lands on trees, 3)…………., buildings, cars, clothes, everywhere!!! This is called 4)…..……………, but there is actually “acid fog”, “snow” and “sleet” in the same way!

When acid rain falls into lakes, streams, rivers and seas, they become toxic. This is 5) …………   ……………… and it harms, kills or wipes out fish and plant species. When acid rain flows through the soil, it poisons trees and plants. Acid rain also causes serious damage to important buildings and objects.

The good news is that governments have been trying to 6)……………. the air pollution that causes acid rain. Some industries have been using new technologies for some time to help make factory smoke less  7) ……………….. to the environment. But we need to do more! We can help reduce the amount of acid rain by using our cars less or by using   8) ………  ………….  to heat our homes.

(Текст прослушивается 2 раза, обучающиеся вписывают пропущенные слова, после чего сдают работы)

8.   Физ. минутка

Now let's have a rest. Stand up.

Hands up. Hands down.

Hands on the hips.

Turn left. Turn right.

Hands up. Hands down.

Hands on the hips.                                                                                                          

Sit down.

And now sing a song Blaxy Girls - Save The World

9.   Чтение   (слайд 10)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Let's continue our work. Look at the text. Listen to me, then you'll read and translate it.

Native American poem

Only when all the rivers have run dry

and all the fish in the sea have died

only when all the rainforests have been burnt down

and there is no food for the animals

only when all the blue skies have been filled with smoke

and the cities of the world have choked,

the white man will understand that it`s too late to save the earth.

So, we must save the Earth now.

10. Говорение (слайд 11)

What should we do to save the earth? (ответы детей)

Don’t leave your rubbish behind! (слайд 12)

Don’t kill animals!

Don’t pick flowers in the wood!

Help birds in winter! Give them pieces of bread. (слайд 13)

Don’t smoke!

Sort out your rubbish!

Use less chemicals!

Ride bicycles more! (слайд 14)

Wash your car in special places!

Use public transport instead of cars!

Use less sprays!

Put your rubbish in such bins!

Let's write down some of them on the blackboard!

11.  Домашнее задание

Дома вам нужно сделать проект, отобразив некоторые из этих правил. Проект назовем «Save the Earth»

12.  Рефлексия

Choose one of the smiles on your desks which show your  work at this lesson.

13. Итог

The famous English writer John Galsworthy said: "If you don`t think about the future you will not have it." Let`s think about the future. Let`s keep our planet. Let`s save the Earth for ourselves.

Our lesson is over. Thank you for your work. Good bye.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Read and translate the text

Dear Patty,

Hi! How are you? We 1)learn/have been learning about pollution at school this week and how it destroys the natural 2)areas/habitats of many animals. We 3) have to/ do not have to protect these endangered species before they disappear altogether. For example, acid rain 4) damages/ has been damaging the environment for years. It starts with the smoke from power 5)station/factories and the fumes from car exhausts! The clouds take in the smoke and then it rains down on us! We 6)have to/don't have to do much to reduce pollution. We can do little things like walking to school instead of taking the bus, and recycling our rubbish. The government 7) has been talking/was talking about the problem and it is trying to find ways to reduce acid rain.

Write and tell me what you 8) done/have been doing at school.

Love. 

Sara

 

 

 

Просмотрено: 0%
Просмотрено: 0%
Скачать материал
Скачать материал "Поурочное планирование "people and environment""

Методические разработки к Вашему уроку:

Получите новую специальность за 2 месяца

Специалист по экологии

Получите профессию

Методист-разработчик онлайн-курсов

за 6 месяцев

Пройти курс

Рабочие листы
к вашим урокам

Скачать

Скачать материал

Найдите материал к любому уроку, указав свой предмет (категорию), класс, учебник и тему:

6 664 016 материалов в базе

Скачать материал

Другие материалы

Вам будут интересны эти курсы:

Оставьте свой комментарий

Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.

  • Скачать материал
    • 12.10.2020 177
    • DOCX 26.9 кбайт
    • Оцените материал:
  • Настоящий материал опубликован пользователем Колынюк Елена Владимировна. Инфоурок является информационным посредником и предоставляет пользователям возможность размещать на сайте методические материалы. Всю ответственность за опубликованные материалы, содержащиеся в них сведения, а также за соблюдение авторских прав несут пользователи, загрузившие материал на сайт

    Если Вы считаете, что материал нарушает авторские права либо по каким-то другим причинам должен быть удален с сайта, Вы можете оставить жалобу на материал.

    Удалить материал
  • Автор материала

    Колынюк Елена Владимировна
    Колынюк Елена Владимировна
    • На сайте: 3 года и 4 месяца
    • Подписчики: 0
    • Всего просмотров: 85901
    • Всего материалов: 220

Ваша скидка на курсы

40%
Скидка для нового слушателя. Войдите на сайт, чтобы применить скидку к любому курсу
Курсы со скидкой

Курс профессиональной переподготовки

Интернет-маркетолог

Интернет-маркетолог

500/1000 ч.

Подать заявку О курсе

Курс повышения квалификации

Повышение мотивации и эффективности обучения иностранному языку с помощью интерактивных тренажеров (на примере английского языка)

36 ч. — 144 ч.

от 1700 руб. от 850 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 279 человек из 53 регионов
  • Этот курс уже прошли 1 073 человека

Курс повышения квалификации

Актуальные вопросы преподавания английского языка в условиях реализации ФГОС

72 ч.

2200 руб. 1100 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 352 человека из 75 регионов
  • Этот курс уже прошли 1 232 человека

Курс повышения квалификации

Английский для специальных целей (ESP)

36 ч. — 144 ч.

от 1700 руб. от 850 руб.
Подать заявку О курсе
  • Сейчас обучается 117 человек из 51 региона
  • Этот курс уже прошли 462 человека

Мини-курс

Стратегии карьерного роста и развития

10 ч.

1180 руб. 590 руб.
Подать заявку О курсе

Мини-курс

Современные информационные технологии и информационная безопасность

4 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе
  • Этот курс уже прошли 25 человек

Мини-курс

Продуктовый успех: стратегии и инструменты для создания, улучшения и продвижения продуктов на рынке

6 ч.

780 руб. 390 руб.
Подать заявку О курсе