“THE WEATHER”
Урок английского языка во 2 классе
К.М.Баранова, Д.Дули,
В.В.Копылова, Р.П.Мильруд, В.Эванс. УМК «Звёздный английский» для 2 класса. –
М.: Express Publishing: Просвещение
Технология: коммуникативный
системно-деятельностный подход в обучении иностранному языку.
Цели урока:
Обучающая:
- получение новых знаний по
теме «Погода»
- знакомство с новыми
лексическими единицами по теме «Погода»
- актуализация знаний и
лексического материала по теме «Погода», «Окружающая среда»
- актуализация использования Present Continuous (случаи использования – действие,
происходящее в момент речи)
- закрепление умений
высказывать собственное мнение, отвечая на вопросы
- формирование умения
оценивать свою как индивидуальную, так и командную работу.
Развивающая:
- развитие умений логического
мышления при постановке учебных проблем;
- развитие личности;
- расширение, обобщение и
систематизация знаний о погоде и временах года в родной стране и родном городе,
знакомство с погодой в Великобритании и Греции;
- развитие творческой
инициативы, умений анализировать и сопоставлять;
- развитие воображения,
памяти, внимания при отработке лексического и грамматического материала;
Средства обучения:
Учебник, модели грамматической
структуры Present Continuous, аудиозаписи песен, видеоприложение,
карточки для рефлексии.
Основные этапы урока:
- организационный момент – 1
минута;
- актуализация опорных
знаний, введение темы урока – 5 минут;
- постановка цели урока – 2
минуты;
- физкультминутка – 2 минуты;
- этап открытия детьми новых знаний
– 10 минут;
- первичное осмысление и применение
изученного материала – 8 минут;
- закрепление полученных
знаний – 15 минут;
- подведение итогов урока и
рефлексия – 3 минуты.
1.
Организационный момент
T: Good morning, boys and girls.
P-s: Good morning, teacher.
T: I am glad to see you. Take your seats, please.
2. Этап актуализации знаний
T: How are you today?
P1: I’m fine.
T: Are you happy today?
P2: Yes, I’m happy today.
T: If you are happy, let’s sing our song!
SONG “What’s the weather like today”:
What’s the weather like today?
Can you say? Can you say?
What’s the weather like today?
It’s sunny! It’s sunny today!
… It’s hot!
…It’s raining!
…It’s snowing!
3. Постановка цели урока
T: Look through the window. What’s the weather like today?
P1: It’s sunny.
P2: It’s cold.
T: Is it raining?
P1: It isn’t raining.
T: Is it snowing?
P2: It isn’t snowing.
T: What are we talking about now?
Ps: We are talking about weather.
T: You are absolutely right! Today we are talking about the
weather. When we talk about weather what do you think about?
P-s suggest words. The teacher makes a spidergram on the
board.
It’s
raining. sunny It’s cold.
It’s snowing. winter
summer
spring
autumn
4. Этап открытия новых знаний
T: What are summer, autumn, winter and spring?
P-s: They are seasons.
T: Let’s read our poem about seasons.
Student’s Book, page 65. POEM ABOUT SEASONS:
1.
Yellow leaves are
falling down,
Falling down, falling down.
Yellow leaves are falling down
All over the town.
2.
It’s snowing,
it’s cold.
All day and all night.
Look out of the window:
The world is so white!
3.
I can hear the
bees
And the birds in the trees.
I can see the flowers
And I can play for hours!
4.
It’s sunny days.
It’s sea and waves.
It’s playing outside.
It’s going for a ride.
It’s girls and boys
And lots of noise.
It’s a clear blue sky.
It’s summer, that’s why!
T: Thank you! And now let’s imitate some things from the poem
and we will guess what is happening.
Дети при помощи пантомимы изображают действия и слова
из стихотворения. Остальные пытаются отгадать.
Возможные ответы:
It is snowing. It’s sunny. It’s a clear blue sky. It’s cold …
T: Very nice. Have you got your poems? (Ученикам накануне было
задано домашнее задание сочинить небольшие стишки про погоду и нарисовать
рисунки, демонстрирующие эту погоду). Дети выходят к доске и читают стихи.
T: Do you like the poems? Are you happy? If you are happy,
let’s dance!
Физкультминутка.
ПЕСНЯ “IF
YOU ARE HAPPY AND YOU KNOW IT”.
5. Этап первичного
осмысления и применения изученного материала
T: What are our poems about?
Ps: About seasons.
T: Let’s read about seasons in Great Britain and Greece.
STUDENT’S BOOK. PAGE 66.
Ученики читают тексты, мы обсуждаем прочитанное.
T: Now look at page 67. Do you know where Moscow is?
Ps: In Russia.
T: So, let’s read about different seasons in Moscow.
Читаем тексты и подбираем слова, относящиеся к зиме и
лету.
T: Can you think of other words about winter and summer?
Ученики предлагают слова. Учитель записывает слова на
доске.
6.Этап закрепления полученных
знаний
T: Now answer the questions about yourself. In what town do
you live?
Ps: In Arkhangelsk.
T: What’s the weather like in winter/ spring/ summer/ autumn
in Arkhangelsk?
Ученики отвечают, обсуждаем ответы.
T: What season
do you like?
Ps: Summer, winter…
T: Let’s sing the song about seasons!
SONG:
Spring is my favourite season
And let me tell you the reason:
I love spring because I love flowers.
Spring is my favourite season.
Summer is my favourite season
And let me tell you the reason:
I love summer because I love the sun.
Summer is my favourite season.
Autumn is my favourite season
And let me tell you the reason:
I love autumn because I love the rain.
Autumn is my favourite season.
Winter is my favourite season
And let me tell you the reason:
I love winter because I love the snow.
Winter is my favourite season.
T: And what is your favourite season and why?
Ученики отвечают.
7. Этап подведения итогов урока и
рефлексии
T: I think that now you can talk about the seasons and
weather in Arkhangelsk. Can you?
Ps: Yes, we can.
T: At home, please, write about your favourite season in
Arkhangelsk.
T: Now you can give yourselves marks. How helpful were you at
the lesson? Colour from 1 to 3 raindrops. Did you learn many new things? Colour
from 1 to 3 raindrops. Will you use this information in the future? Colour from
1 to 3 raindrops.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.