Открытый
урок в 7 классе
поУМКМ.З.Биболетовой
Unit 3”Look at teenage
problems”
Тема «Дружба. Кто
настоящий друг?»
Тип урока:
урок комплексного применения знаний и способов действий.
Цели урока:
·
Активизация лексических
единиц темы в речи.
·
Создание условий для
совершенствования монологической и диалогической речи, для формирования
критического мышления у учащихся.
·
Выработка умений
самостоятельно применять знания в комплексе, в новых условиях.
Основные задачи
урока:
Образовательная:
·
Развитие у учащихся
осознанного владения приёмами и способами умственного труда, умения применять
знания на практике.
·
Актуализация и систематизация
знаний по теме "Дружба. Кто настоящий
друг?".
·
Совершенствование навыков
диалогической и монологической речи.
·
Совершенствование
лексико-грамматических навыков.
·
Формирование способов
деятельности, умения применять знания в альтернативных ситуациях.
Развивающая:
·
Развитие мышления, памяти,
внимания учащихся в процессе выполнения заданий
·
Развитие навыков
иноязычной речи, умения обобщать и систематизировать.
·
Развитие способности к
анализу, синтезу, классификации и систематизации, к догадке, способности
осуществлять продуктивные и репродуктивные речевые действия.
·
Развитие воображения.
·
Развитие коммуникативных
умений.
·
Развитие творческих
способностей.
·
Развитие умений и навыков
коллективной и индивидуальной работы, развитие интереса к предмету.
·
Воспитание уважения и
внимания к окружающим, их мнению.
·
Воспитание культуры
слушателя.
·
Воспитание толерантного
отношения к мнению других людей.
Оборудование: учебник Биболетовой М.З. "EnjoyEnglish -7",раздаточный материал, , мультимедийное оборудование,
презентация к уроку.
Этапы урока:
·
организация начала урока
(психологический настрой учащихся)
·
речевая зарядка
·
фонетическая зарядка
·
сообщение темы урока и его
задач
·
проверка домашнего задания
·
отработка лексики по теме
·
физминутка
·
закрепление первичных
умений и применение их
в стандартных ситуациях – по аналогии
· составление монологического высказывания по опоре
· объяснение домашнего задания
· творческое применение знаний и умений
· подведение итогов урока.
Используются
приемы технологии развития критического мышления
(РКМ ) :«кластер»,
«концептуальное колесо», «синквейн»
Этапы урока:
1.
Организация
начала урока Целеполагание.
Good morning,
dear friends. I am glad to see you.How are you ? Are you ready for the lesson?
First of all look
at the board (клип с школьной жизнью и друзьями – слайд № 1)
-
What have you seen?
-
What is this film
about?
-
Has this girl good
friends?
-
What are we going
to talk about today? Schoollife – education, schoolfriends about good friends
-
Everybody wants to
have a best friend.
and now listen
to the beautiful poem (слайд № )
я читаю
-
What is this poem about? - friends
-
What topic of our lesson? Friends
, your best friends
-
Do you have friends in school?
-
So, friends can be real, best,
bad, good.
-
And can you answer who is a real
friend? Ready to answer?
-
So the aim of our lesson ? - is
to decide who is a real friend
What qualities has a real fiend?
-
Слайд № тема
урока и цель
Today we are going to speak
about friendship and real friends.
2.
Фонетическая зарядка
Before talking about friends we need to repeat our
vocabulary, read these words after me
Дети читают и переводят
Слайд №
talk
about problems
have
a good laugh together
have
similar interests
rely
on each other
forgive
each other/
are(is)
always there when I
am
in trouble
never
betray me
try
to understand me
care
about me
worry
about me
easy
to get along with
fun
to be with
A helping hand
respecting
3.
Речевая зарядка
I would like to propose you to do a spidergram
What is a real friend associated with?
You will work in pairs. I give you cards with words
and you should decide who is a real friend . ( раздать карточки)
Go to the board and read the word from the card. If it is connected with our topic
we'll put it on the blackboard, if not - we'll leave it out. (Используется прием технологии РКМ «концептуальное
колесо» Учащимся необходимо подобрать синонимы к слову, находящемуся в
ядре понятийного «колеса», и вписать в секторы колеса.
На доске с магнитами
m
4.
Аудирование
Now,
let`s listen about Linda`s best friend and see what traits of character she
has. (прилагается видео
и
аудио
запись
данного
фрагмента).
But please, be very attentive because after watching/listening you`ll get a
task about Linda`s friend.
Before
watching/listening repeat next Words and expressions
definitely – определенно
be there for smbd – бытьвсегдарядом
trust – доверять
forever – навсегда
Текст видео
My best friend
My best friend is Susan. She is 12 years old.
We`ve been friends for 6 years, since our first year at school. She is a tall
girl with long fair hair and blue eyes. She likes sports and looks very
athletic. Twice a week she plays tennis. She also likes dancing very much.
Sometimes we go to discos. At the weekend we sometimes go to the theatre with
our parents for a change.
Susan is very sociable and talkative. And I`m
sure I can trust her, that`s why we share all our secrets. You see that we get
on well with each other. I hope we`ll be friends forever.
Окончание видео
Now, I give you this text but there are some missing words. You
work in pairs and your task is to complete the text.
Task1. Complete the text.
My best
friend.
My best friend is ______. She
is 12 years old. We`ve been friends for 6 years, since our first year at
school. She is a tall girl with long fair hair and ________ eyes. She likes
sports and looks very ___. Twice a week she plays tennis. She also likes dancing
very much. Sometimes we go to discos. At the weekend we sometimes go to the
theatre ___
Susan is very ___and
talkative.
And I`m sure I can trust her,
that`s why we share all our _____. You see that we ___well with each other.
I hope we`ll be ___ forever.
|
Now, let`s rea the text. And we`ll see how you`ve completed it.
5.Speaking.
- And now answer my
questions about your friends
- Do you have a real
friend?
- And why do you think so?
- can you share secrets
with your friend?
- Does your friend
understand you?
- Can you trust your friend?
6.Творческое применение
знаний и умений разделить на 2 группы
Your last task is creative task
Синквейн
1.Тема (слово)
2.Два прилагательных
описывающих это слово
3.Описание действий
(2 глагола)
4.Фраза из 4 слов,
которые выражают сущность
5.Синоним первого
слова, который выражает суть этого понятия
Пример: friend
responsible, honest
care, worry, understand
someone who always there
a halping hand
and present your thoughts
12.Подведение итогов урока
And now, please, lets make a
chart of our lesson
-
What have we done on this lesson?
1.
Speaking about real friends
2.
Listening and watching about
Lindas best friend
3.
Describing a friend we want to
have
. We have talked about
friends and friendship. What was our aim – to answer question Who is a real
friend .can you answer this question, do you know who is a real friend? -
OK Thank you for the
lesson. You are very talented and creative. Your marks are very good. I hope
you all have a best friend and he never betrays you. And if you don’t have a
real friend I wish you to find him. The lesson is over. You may have a break.
Good bye.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.