Ф.И.О. учителя: Кулиш Ирина Юрьевна
Дисциплина: английский язык
Дата: 14.12.2017г.
Класс: 6 «в»
Тема: «Календарь зимних праздников»
Тип
занятия: изучение
нового материала
Урок проведён в 6
классе. В данном классе работаю второй год.
Сценарий урока
разработан с опорой на ФГОС, согласно календарно-тематическому планированию.
Цель: актуализация навыков чтения, формирование
коммуникативной компетенции обучающихся в рамках темы «Календарь зимних
праздников».
Задачи: накапливать и расширять
пассивный словарь учащихся, а также развивать умение догадываться о значении
новых слов по контексту, по созвучию с аналогичными словами в родном языке,
объяснить различие в значениях слов “holiday” и “festival”.
Планируемые
результаты:
Предметные: Ознакомление с новой
лексикой по теме «Зимние праздники». Совершенствование навыков вопросно -
ответной работы по тексту.
Личностные: Формирование уважительного
отношения к языку и культуре других народов.
Метапредметные: Активное использование
речевых средств для решения коммуникативных задач.
Форма организации
познавательной деятельности: фронтальная, групповая, индивидуальная.
Дидактические
средства:
- учебник под редакцией проф.
М.В.Вербицкой «Forward» для 6 класса, первая часть;
- мультимедийное оборудование
- презентация
-видео
Педагогические
технология: технология
развития критического мышления через чтение и говорение.
Методы обучения: проблемный
Приёмы: word cloud, синквейн
Ход урока
1.
Орг. момент
Good morning,
children! I’m glad to see you. How are you? That’s nice. If you are ready,
let’s start our lesson.
2.
Определение темы
урока, постановка цели и задач.
Look at the
screen ,let’s watch a video. What do you think? What is the topic of our
lesson? You are right.
Презентация
1 (слайд 1)
Our topic is
“Winter holidays calendar”
Our task is: to
learn the names of different winter holidays and discuss their traditions.
I hope that it
will be interesting for you .
3.
Речевая
зарядка
So, look at the screen. Listen and repeat after me.
Презентация (слайд 2,3)
… repeat, please.
4.
Well, we are ready to
talk about holidays.
Children, do
you know, what is the difference between the words “holiday” and “festival”?
Let’s find
out. Open your Student’s Books on page …
So, the most
popular holiday in Great Britain is Christmas.
Look at the
screen.
Презентация 2 (Christmas in Great Britain)
Children, the
next task for you. I give you some sheets of paper. You can see a text. Fill in
the blanks .(работа с текстом «Christmas in Britain»)
Look through
the text in your Student’s Books on page …and then will be ready to answer my
questions.
Answer my
questions, please.
Is Christmas a
popular holiday in Great Britain?
When do
British people celebrate Christmas?
How is the
Christmas tree decorated?
What does a
typical Christmas lunch include?
What is the
carol?
5.Let’s rest a
bit.
Close your
eyes. (звучит рождественская мелодия)
Imagine that
now it is your favourite holiday.
You are merry,
happy. You are among you friends. You are playing jokes. You are getting
presents. You can dance. You can sing.
Open you eyes.
6.So, we go
on.
Another
holiday is New Year’s Day. Let’ read about it in your Student’s Books.
So, translate
some word combinations from Russian into English:
-навещать
родственников;
-парад
Турнира роз;
-самые
длинные новогодние праздники;
-официальный праздник…
7.Find adjectives
for a word “Holiday”
8.It’s time to
make a cinquain.
So, well done.
9.Подведение итогов.
So, I think
that’s enough. Thank you for your work. You were active today.
To the end of
our lesson you can read, write and speak about British and Russian holidays.
… your mark
is …
For the next lesson your
hometask will be in your Student’s Books.
Open your diaries and write
down :SB p.78-79ex.20
The lesson
is over. Good bye.
Оставьте свой комментарий
Авторизуйтесь, чтобы задавать вопросы.